Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie?

Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie? 1

W końcu jest. Tyle na nie czekaliśmy, więc mamy z czego być zadowoleni. Zastanawiałam się, czy w ogóle robić ten wpis, bo pojawiło się już sporo artykułów opisujących nową funkcję. Ale pewna droga mi osoba zadała mi pytanie o to, jak stworzyć konto firmowe na Instagramie (IG), i, gdy zaczęłam jej tłumaczyć to okazało się, że nie jest to jednak tak proste i jest jeszcze jedna kwestia, która dla mnie wydawała się być oczywista, ale dla innych – chyba już nie tak bardzo. Dlatego zasiądź wygodnie, a ja wszystko wyjaśnię.

Po co jest konto firmowe?

Jeśli masz markę, którą chcesz promować w social media, to instagramowe konto firmowe będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż konto, które miałeś w dyspozycji do tej pory, a które teraz stało się kontem osobistym. Zachodząca zmiana nie sprawiła, ze Twoje dotychczasowe konto automatycznie się zmieniło, więc jeżeli zdecydujesz się na zmianę, będzie trzeba podjąć odpowiednie kroki.

Dzięki kontu firmowemu możemy wiedzieć dużo więcej o naszych obserwatorach, niż to było możliwe do tej pory. Najważniejszym punktem są dość rozbudowane statystyki, w których sprawdzimy takie rzeczy jak:

  • ilość wyświetleń w tygodniu,
  • zasięg naszych treści (czyli do ilu osób ogółem dotarły),
  • najpopularniejsze posty i relacje (tzw. InstaStory),
  • jakie działania podjęto z poziomu naszych relacji – np. kliknięcie w naklejkę wymieniającą kogoś, wspominającą jakieś miejsce itd,
  • godziny i dni, w których nasi obserwujący są najbardziej aktywni (wtedy warto rozważyć publikowanie postów),
  • płeć, wiek i lokalizacje, z których obserwują nas nasi fani.

Kolejną bardzo dobrą nowością jest przycisk „kontakt”, który pojawił się nad bio (opisem marki). Możemy tam wpisać telefon, maila lub adres.

img_3159img_3217

 

Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie?

Czas przejść do tytułowego pytania. Są dwie opcje:

a) albo, gdy wyświetli Ci się odpowiednie powiadomienie, zatwierdzisz chęć zmiany na konto firmowe (uwaga – ten proces można odwrócić!),

b) albo, jeśli w tym momencie odrzucisz tę propozycję, będziesz mógł tego dokonać w ustawieniach, klikając  trzy kreski w prawym górnym rogu ekranu, kolejno Ustawienia, a następnie  – w sekcji Ustawienia firmowe – wybierając „Przełącz na profil firmowy”.

Oczywiście, cały proces jest bardzo intuicyjny i prowadzi Cię jak za rękę. Dla pewności wrzucam jednak screeny z transformacji jednego z kont moich klientów.

Czyli mogę mieć konto albo prywatne albo firmowe?

Dokładnie tak. Tu Instagram różni się od Facebooka, gdzie – jeśli mamy profil, możemy z jego poziomu stworzyć fanpage naszej marki. Aby mieć dwa konta, własne i firmowe, należy założyć drugie konto. Jak to zrobić? Tak samo, jak zakładaliśmy pierwsze, czyli należy:

  • wylogować się z konta, na którym jesteśmy
  • gdy nas zapyta, czy się zalogować, to należy spojrzeć niżej, gdzie będzie mowa o założeniu nowego konta (napis maczkiem)
  • wypełnić wszystkie pola z założeniem, że nowe konto jest już firmowe (o ile nie zdecydowaliśmy się przekształcić prywatnego firmowe, bo wówczas zakładalibyśmy prywatne).

Co lepsze – zamienić prywatne w firmowe, czy zakładać na nowo firmowe?

Wszystko zależy od sytuacji, w jakiej się znajdujemy. Dlatego rozpatrzmy takie opcje:

Masz konto osobiste, które wykorzystujesz głównie do rekreacji, podpatrywania innych, wrzucania zdjęć z wakacji. Jeśli prowadzisz działalność, to możesz bez przeszkód przekształcić konto osobiste w firmowe – przecież zawsze będziesz mógł przeglądać interesujące Cię materiały także z jego poziomu. Nie warto jest tracić czasu na prowadzenie dwóch kont, chyba że po naprawdę porządnym przemyśleniu zadecydujesz, że tak być musi (jeśli masz z tym problem – zapraszam tutaj, pomogę). Wychodzę z założenia, że – jeśli mamy coś do sprzedania – szkoda jest marnować swój czas i energię i niewykorzystać biznesowych możliwości, jakie dają nam social media.

Masz konto osobiste, które prowadzisz jak firmowe. Tu nie ma się nad czym zastanawiać. Po prostu je przekształć.