fbpx
Błędy na LInkedin piszesz ciurkiem Anna Maria Wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #9 Piszesz ciurkiem, lub – co gorsza – CAPS LOCKIEM

Co robię z tekstem napisanym ciągiem? NIE CZYTAM GO. A co robi Twój odbiorca? Zapewne to samo! Już w podstawówce uczono nas, aby tekst dzielić na akapity. Wspominano także o czymś, co zwało się „wstęp”, „rozwinięcie” i „zakończenie” 😉 Tak niewiele trzeba, aby tekst był czytelny i łatwo przyswajalny. To dlaczego utrudniamy życie naszym czytelnikom pisząc opisy ciurkiem, często zapominając nawet …

Błędy na LinkedIn: #9 Piszesz ciurkiem, lub – co gorsza – CAPS LOCKIEM Czytaj dalej »

Błędy na LInkedin Anna Maria Wiśniewska wersja językowa

Błędy na LinkedIn: #8 Wrzucasz dwie wersje językowe w miejsce jednej

Jeśli masz lub chcesz mieć profil w innym języku niż polski, ta wiedza jest dla Ciebie. LinkedIn doskonałym narzędziem nie jest, lecz posiada kilka przemyślanych funkcji, a jedną z nich są reguły dotyczące języka. Zauważyłam, że wiele osób nie wykorzystuje możliwości, jakie mamy w tym serwisie, stąd post który, uważam, ułatwi Ci pracę. dwie werje językowe na raz Pierwsza, tytułowa kwestia, to …

Błędy na LinkedIn: #8 Wrzucasz dwie wersje językowe w miejsce jednej Czytaj dalej »

Błędy na linkedin edyfikacja anna maria wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #7 piszesz o sobie w 3 osobie l.p.

Edyfikacja. Bardzo piękne słowo, a oznacza „dobre przedstawienie, ciekawe i pozytywne zarekomendowanie”. Bycie wyedyfikowanym sprawia, że edyfikowanego postrzega się dużo lepiej, niżby ten sam o sobie mówił, bo wówczas bywa, że zakrawa to o wychwalanie się. A tak – słuchamy opowieści i wszyscy jesteśmy zadowoleni. Dodatkowo wchodzi tu jeszcze czynnik społecznego dowodu słuszności, a także reguła autorytetu (z reguł wywierania wpływu R. …

Błędy na LinkedIn: #7 piszesz o sobie w 3 osobie l.p. Czytaj dalej »

Przepisujesz (niemal) 1:1 treść z CV do LinkedIn Anna Maria Wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #6 Przepisujesz (niemal) 1:1 treść z CV do LinkedIn

Kopiowałeś kiedyś tekst z PDF do Worda? To pewnie wiesz, że wszystko się najczęściej rozjeżdża. Ech, to uczucie irytacji… No tak, mimo, że w wielu aspektach podobne, to są to dwa różne formaty. I ja właśnie chciałabym dokonać pewnego porównania: PDF do CV, a Worda do LinkedIn. Gdzie PDF to sztywna, standardowo niezmienna forma, a Word to narzędzie edytowalne, …

Błędy na LinkedIn: #6 Przepisujesz (niemal) 1:1 treść z CV do LinkedIn Czytaj dalej »

Błędy na LinkedIn: #5 Rozpoczynasz wypełnianie swojego profilu od nagłówka Anna Maria Wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #5 Rozpoczynasz wypełnianie swojego profilu od nagłówka

Czy wiesz, że pisząc książkę wstęp dodaje się na końcu? Jak myślisz, dlaczego? Jest tak, ponieważ treść książki się kształtuje z czasem. Niezależnie, czy jest to powieść czy książka naukowa, dopiero po jej ukończeniu można napisać wstęp, który będzie dobrą zapowiedzią, czego czytelnik dowie się ze środka. Wiem, bo sama napisałam przecież książkę („Twój wizerunek w social …

Błędy na LinkedIn: #5 Rozpoczynasz wypełnianie swojego profilu od nagłówka Czytaj dalej »

Tworzysz profil od razu w serwisie Anna-Maria Wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #4 Tworzysz profil od razu w serwisie

Zamknij na chwilę oczy i przypomnij sobie lekcję polskiego i Twoje pierwsze wypracowanie. Czy pamiętasz, co mówiła nauczycielka? Że zeszyt jest „świętością” i zanim coś w nim napiszesz, zapisuj swoje wersje próbne „na brudno”, aby gotowy tekst móc przepisać „na czysto” 🙂 Niezależnie czy Cię to denerwowało czy też nie, miało to swoje konkretne cele, np.: nauczyć nas dbałości o ważne, pomóc …

Błędy na LinkedIn: #4 Tworzysz profil od razu w serwisie Czytaj dalej »

Ograniczasz się do wpisania stanowisk Anna Maria Wisniuewska

Błędy na LinkedIn: #3 Ograniczasz się do wpisania stanowisk

Szykujesz się na randkę… Długo wyczekiwaną, więc czujesz lekkie podekscytowanie. Spotykacie się, lecz na każde zadane przez Ciebie pytanie druga strona odpowiada zdawkowo „Tak”. „Nie”, „Nie wiem”. Myślisz sobie: „Hmm, to chyba nie był najlepszy wybór…” Lubię to porównanie – spotkań na LinkedIn do randek 😉 Bo, jakby nie patrzeć, jest dość sporo podobieństw (o …

Błędy na LinkedIn: #3 Ograniczasz się do wpisania stanowisk Czytaj dalej »

2 Błędy na LInkedin Anna Maria Wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #2 Nietworzenie profilu pod konkretną grupę

Na ulicy leży człowiek, jest nieprzytomny. Obok przechodzą ludzie, nie zwracając na niego uwagi. Jako jedyny o zimnej krwi podchodzisz i wiesz, że trzeba zrobić RKO, ale ktoś musi wezwać karetkę. Co robisz? a) wołasz: „niech ktoś wezwie pomoc!”, czyb) wskazujesz na konkretną osobę i mówisz: „Pani w czerwonej sukience, proszę zadzwonić pod 112” Ten prosty przykład obrazuje to, jak …

Błędy na LinkedIn: #2 Nietworzenie profilu pod konkretną grupę Czytaj dalej »

1 Błędy na LInkedin Anna-Maria Wiśniewska

Błędy na LinkedIn: #1 Stawianie się w centrum

Oto krótki poradnikowy artykuł, który otwiera całą serię artykułów pt. „Błędy na LinkedIn”. W pierwszej kolejności opowiem Ci, jakie podejście do tworzenia opisów i treści może utrudnić Ci osiąganie celów w tym serwisie.  W wielu poradnikach sprzedażowych uczą, aby zwracać się do klientów po imieniu. Dlaczego? Bo dźwięk naszego imienia jest dla nas najpiękniejszą melodią. To właśnie je …

Błędy na LinkedIn: #1 Stawianie się w centrum Czytaj dalej »

linkedin serwis inforemacyjny anna maria wiśniewska

Jak zrobić z LinkedIn osobisty serwis informacyjny?

Według badania* przeprowadzonego w 2019 r. lekko ponad 45% osób na #LinkedIn jest skrytoczytaczami. Oznacza to, że niemal POŁOWA z nas, z osób w tym serwisie, jedynie obserwuje to, co inni tam publikują, nie dając „złamanego lajka” 😉 Zostawię teraz to, co to znaczy dla tworzących. Ale do czego takie skrytoczytanie prowadzi samych skrytoczytaczy? 😉 konsewkencje pozostawania w cieniu Przede wszystkim do …

Jak zrobić z LinkedIn osobisty serwis informacyjny? Czytaj dalej »

Przewiń do góry

Czy zdążysz?
ostatnie sztuki mojej książki!

Zaufanie jest walutą przyszłości, dzięki której realizujesz swoje cele. 

Zaufanie wielu możesz zdobyć, jeśli będziesz umiejętnie budował swoją markę osobistą.

Moja książka „Wizerunek w social media” jest przewodnikiem, który przeprowadzi Cię przez cały proces. Zostały ostatnie sztuki, a nie będzie trzeciego wydania.

Sprawdź teraz!