Jak zwiększyć sprzedaż dzięki kolorom? – wpis gościnny Łukasza Duszy z Time for Design

DSC_4851 — kopiaŁukasz Dusza – doradca wizerunkowy, pasjonat klasycznej męskiej elegancji, właściciel marki Time for Design zajmującej się męskimi oryginalnymi dodatkami.

Zaprosiłam go do napisania tekstu, który pomoże Wam w kluczowym wyborze, jaki stoi przed Wami, jeśli jesteście przedsiębiorcami lub w jakiejś formie tworzycie brandy. Łukasz odpowie na tytułowe pytanie – jak zwiększyć sprzedaż dzięki kolorom.

Zapraszam do lektury!


 

Sprzedaż i marketing otacza nas z każdej strony. Reklamy, hasła, znane postacie ze świata show-biznesu oraz sportu już od rana przekonują nas do skorzystania z ich oferty. Jednak walka o nasze decyzje zakupowe rozgrywa się na jeszcze niższym, dużo mniej dostrzegalnym poziomie. Firmy stymulują (manipulują?) nasz mózg do pewnych decyzji już poprzez swoje logo oraz firmową kolorystykę.

Każdy, kto zetknął się z tworzeniem lub rebrandingiem marki stanął przed dylematem nadania jej koloru lub kolorów, które będą odnosiły się do jej wartości, nawiązywały do oferty, a przy tym wszystkim tworzyły przyjemną dla oka kompozycję. Aby ułatwić Ci proces podejmowania decyzji, przygotowałem zestawienia kolorów z sygnałami, które odbiera nasza podświadomość.

Szary/srebrny – solidność i trwałość 2d8d198f-40ff-4a1f-9b64-681ebc866922-original(jak stal), siła i szlachetność (rycerska zbroja). Jest on świetną bazą do łączenia z większością kolorów, dlatego korzystają z niego marki odbierane jako dbające o detale i jakość wykonania (Mercedes Benz, BMW, AUDI, Bentley).
Biel – w naszej kulturze jest to symbol czystości, uczciwości, niewinności oraz dziewictwa (stąd białe koszule u bankierów i polityków oraz tradycyjna suknia ślubna). Dlatego także opierają się na nim marki podkreślające swoją uczciwość (90% banków w Polsce nazwa banku jest biała, na różnego koloru tle).
Czerwień – kolor energii, siły i władzy, jego nadmiar może prowadzić do podniesienia poziomu agresji, jednak rozsądna jego ilość będzie budziła pozytywne emocje i skojarzenia z Walentynkami czy Bożym Narodzeniem (siła Ferrari, energia Red Bull’a).
Niebieski – kojarzymy z mądrością, lojalnością oraz spokojem, niebem oraz morzem. Dlatego jest to kolor z którego często korzystamy w biznesie dając poczucie bezpieczeństwa drugiej stronie transakcji. Popularny kolor dla instytucji finansowych (Aegon, Nordea).
Zielony – kolor relaksu, natury, wzrostu, świeżości oraz spokoju. Podobnie jak niebieski pozwala dać poczucie bezpieczeństwa oraz zaufania, wiary, że oddajemy się w dobre ręce (BZ WBK, Credit Agricole).
Żółty – kolor słońca, wakacji, relaksu, plaży i kwiatów, aktywuje u odbiorcy pozytywne wspomnienia, zwiększa ochotę do zabawy, również do łatwiejszego, spontanicznego wydawania pieniędzy (biura turystyczne, parki rozrywki).

colour-blocking

Oczywiście odcienie danego koloru są w tym bardzo istotne, tak samo, jak połączenia barw między sobą. Wzmacnia to oczekiwany przekaz i jeszcze bardziej wzmacnia podświadome przekonanie konsumenta o słuszności decyzji, którą podejmuje.

Łączeń najlepiej dokonywać bazując na załączonym grafie, który pokazuje najbardziej przyjazne dla oka zestawienia.

Tak samo jak wielkie koncerny i małe biznesy wykorzystują barwę dla przekonania Ciebie do swojej oferty, tak Ty możesz przekonać innych do siebie i osiągać cele wykorzystując kolory do rozwoju Twojej marki osobistej.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o psychologii kolorów, nie tylko dla brandingu marki, ale także by swoim ubiorem być odbieranym w lepszy, bardziej profesjonalny lub otwarty sposób – napisz na kontakt@timefordesign.pl i wejdź na www.timefordesign.pl. W moim sklepie znajdziesz męskie stylowe dodatki, dzięki którym z pewnością zostaniesz zapamiętany.