fbpx
Mów językiem ludzi, którzy od Ciebie kupują 2

Mów językiem ludzi, którzy od Ciebie kupują

⭐️ „Mów językiem ludzi, którzy od Ciebie kupują” – co to dla Ciebie oznacza?

To całkiem zabawne, ale zapewne pomyślisz co innego niż to, o czym chciałam napisać 😉 Ale skoro mamy więcej znaczeń, opiszę oba — najpierw to, o które mi chodziło, a potem to, o którym zapewne pomyślałaś/eś.

⭐️ PIERWSZE ZNACZENIE

Z życia wzięte. Ostatnio rozmawiałam w komentarzach z osobą, która miała uzupełniony profil na #LinkedIn wyłącznie po angielsku. Jednak jej posty były po polsku. Zapytałam więc, czy kieruje się do klientów z zagranicy, odpowiedź padła „Też”.

Rozumiem chęć wyjścia poza polską publikę, lecz jeśli nasze działania mają przynieść efekt, to bądźmy spójni w komunikacji 🙂 Przy społecznościach o różnych językach zawsze proponuję, aby profil miał dwie wersje – i polską i (np.) angielską.

A co z treściami? – zapytasz.

Jeśli naprawdę obsługujesz zagranicznych klientów, komunikacja powinna być albo

👉🏼 wyłącznie po angielsku (i tak można to dość łatwo przetłumaczyć na PL dzięki automatycznemu tłumaczeniu na LinkedIn), albo

👉🏼 w dwóch językach (wtedy masz ograniczenie 1500 znaków na post w danej wersji językowej, treść wklejasz jedna pod drugą).

Jeśli jednak masz głównie klientów z Polski (99%) i raczej nie chcesz tego stanu rzeczy zmieniać, pisz po polsku – i z głowy.

⭐️ DRUGIE ZNACZENIE, związane ze SPOSOBEM komunikacji. Jest nieco trudniejsze, szczególnie jeśli się repozycjonujesz, przeskakujesz w inną grupę kliencką (tak horyzontalnie – branżowo, jak wertykalnie – budżetowo).

Odpowiedz sobie na pytanie, jakim językiem mówią Twoi (nowi) klienci? 

👉🏼 bardziej formalnym czy potocznym?

👉🏼 jakich słów używają? Coś branżowego, co jest znane tylko ich niszy?

👉🏼 co jest dla nich codziennym wyzwaniem? Czy i jak o tym mówią? Albo co czytają, aby problem rozwiązać? Jakim językiem są pisane te treści?

👉🏼 co ich motywuje, o czym warto napisać?

👉🏼 czy zwracają uwagę na czystość przekazu, ortografię, interpunkcję?

Im bliżej językowo będziesz swojego klienta, czym większe prawdopodobieństwo, że od Ciebie kupi. 

(Jeśli zauważyłaś/eś, że jesteśmy już bardzo blisko określenia biznesowych person, to brawo dla Ciebie!)

Scroll to Top

Kurs online

LinkedIn

w 7 krokach

Anna-Maria Wiśniewska

Jeśli od pracy 1:1 wolisz pracę własnym tempem, sprawdź mój kurs online! Wykorzystaj moc swojej marki do osiągania celów zawodowych.