Jakiś czas temu jeden z klientów zapytał mnie o to, jak usunąć konto na LinkedIn. Stwierdziłam, że jest to temat, który może stanowić wyzwanie pod kilkoma względami – po pierwsze, jak to zrobić, a po drugie, czy „zamkniecie konta”, o którym mówi LinkedIn jest tożsame z jego usunięciem.
UWAGA! Jeśli chcesz zamknąć/usunąć konto, bo np. znalazłeś już pracę – stanowczo odradzam! Dobry LinkedIn to Twoja wizytówka na całe życie, a nie wiesz, co będziesz robić za parę lat (czy nawet miesięcy). Możesz awansować, ale równie dobrze – stracić pracę i szukać nowej. A do tego będzie Ci potrzebny LinkedIn właśnie. Dlatego mimo wszystko nie usuwaj swojego konta, jeśli robisz to tylko dlatego, że uważasz, że nie będzie Ci ono potrzebne. A jeśli chcesz, aby Twoje konto było profesjonalne i skuteczne – tutaj proponuję Ci moje pełne wsparcie, wiedzę i doświadczenie.
Aby usunąć konto, należy najechać myszką na swoje zdjęcie po prawej stronie u góry, dalej wejść w ustawienia prywatności, po czym kliknąć w zakładkę „konto”. Tam natomiast, po prawej stronie na dole, znajduje się polecenie „zamknij konto” (patrz: grafika – zaznaczone na żółto).
Zamknięcie a usunięcie
Po zamknięciu konta na LinkedIn należy odczekać do 72 godzin, a dopiero wówczas zostanie ono usunięte. Twój profil jednakże może być jeszcze przez jakiś czas wyświetlany przez wyszukiwarki internetowe, ale w końcu przestanie się pojawiać w wynikach wyszukiwania. LinkedIn nie ma na to żadnego wpływu.
Jeśli jednak denerwuje Cię kwestia obecności usuniętego profilu w wynikach wyszukiwania, podaję link do forum Google, który inni członkowie LinkedIn uznali za przydatny w usuwaniu informacji z wyników wyszukiwania Google.
Tak więc zamknięcie konta odbywa się natychmiastowo, ale jego usunięcie trwa nieco dłużej – w tym cała różnica.
Prośba
Według moich statystyk niniejszy artykuł jest jednym z najpopularniejszych z tych, które opublikowałam dotychczas na swojej stronie. Dlatego chciałabym wykonać pewien test – jeśli doczytałeś artykuł do końca, wpisz proszę w komentarzu… cokolwiek – może być uśmiech lub „dzięki”. Dziękuję 🙂