fbpx
linkedin serwis inforemacyjny anna maria wiśniewska

Jak zrobić z LinkedIn osobisty serwis informacyjny?

Według badania* przeprowadzonego w 2019 r. lekko ponad 45% osób na #LinkedIn jest skrytoczytaczami. Oznacza to, że niemal POŁOWA z nas, z osób w tym serwisie, jedynie obserwuje to, co inni tam publikują, nie dając „złamanego lajka” 😉

Zostawię teraz to, co to znaczy dla tworzących. Ale do czego takie skrytoczytanie prowadzi samych skrytoczytaczy? 😉

konsewkencje pozostawania w cieniu

Przede wszystkim do tego, że sami siebie pozbawiają nowych, interesujących materiałów! Zobaczcie – LinkedIn jak każdy inny serwis działa na algorytmach. Są  to mechanizmy, które nieustająco mierzą każde nasze działanie. Faktem jest, że serwis doskonale wie, na czym zawiesiliśmy oko, a także czy kliknęliśmy „Zobacz więcej” – nawet, jeśli nie daliśmy reakcji czy komentarza i na tej podstawie też wysnuwa wnioski, co nam się podoba. 

Jednak reagowanie na treści innych jest nie tylko wyrazem uznania, które kierujemy pod adresem autora (bądź krytyki, ale zawsze z szacunkiem!), ale też pozwala szybciej nauczyć LinkedIn, jakie treści się nam podobają.

Jak zrobić z LinkedIn osobisty serwis informacyjny?

Ale co za tym idzie? Otóż to, że jeśli chcemy zrobić z naszego Li:

  • osobisty, spersonalizowny serwis informacyjny,
  • źródło wiedzy o nowych, ciekawych osobach,
  • miejsce na networking – z tymi, którzy pomogą nam w realizacji naszych celów,

➡️ angażujmy się! Z czasem LinkedIn zacznie pokazywać nam nowe osoby, nowe treści, a my zaczniemy bardziej doceniać serwis – bo stanie się bardziej przydatny.

A jeśli zaczniemy widzieć ciekawe dla nas treści i osoby, jest spora szansa, że zobaczymy jakąś okazję, zapoznamy się ze świetnym biznespartnerem, sami damy się zauważyć jako pracownik czy kontrahent.

To jak, zaczniesz od razu? 🙂 Zapraszam na LinkedIn!

*) Badanie R. Szymańskiego na LinkedIn Sales Navigator

Przewiń do góry

Czy zdążysz?
ostatnie sztuki mojej książki!

Zaufanie jest walutą przyszłości, dzięki której realizujesz swoje cele. 

Zaufanie wielu możesz zdobyć, jeśli będziesz umiejętnie budował swoją markę osobistą.

Moja książka „Wizerunek w social media” jest przewodnikiem, który przeprowadzi Cię przez cały proces. Zostały ostatnie sztuki, a nie będzie trzeciego wydania.

Sprawdź teraz!