Nieetyczne zachowania na portalach społecznościowych — chyba każdy się z nimi spotkał! Tymi niechcianymi, nieetycznymi praktykami, przez które część osób rezygnuje z korzystania z LinkedIn i ma o nim całkowicie pejoratywne zdanie.
⭐️ LinkedIn to miejsce, gdzie budujemy naszą reputację zawodową i sieć kontaktów, ale niestety niektórzy zaślepieni wizją zysków całkowicie nadużywają jego możliwości. A jest to kwestia, która wpływa na wiarygodność całej naszej społeczności, zgodzicie się?
🛑 TANIA SENSACJA 🛑
Tworzenie treści pod nabicie sobie liczby wyświetleń i komentarzy, a które nie niosą za sobą wiele wartości (albo wcale). Wiadomo, że każdemu twórcy zależy na liczbach, ale kiedy widzę treści, nad którymi unosi się chmurka pt. „napisano mnie tylko po to, by wsadzić kij w mrowisko”, unosi mi się brew… a ja wyrabiam sobie zdanie o twórcy. Kwestia niskiej jakości takiej treści (i zaniżania jakości serwisu) to jedno, ale to, że w tę pułapkę daje się złapać wiele osób i to bardzo inteligentnych… to drugie. Dlatego apel 🚨 jeśli widzisz, że post aż pachnie tanią sensacją, nie udzielaj się! 🚨 Nie wspierajmy takich zachowań, nie „pudelkujmy ”LinkedIna!
🛑 SPAM / NIECHCIANE WIADOMOŚCI 🛑
Wiadomości bez sprawdzenia:
▪️ dla kogo,
▪️ czy to, co mam jest adekwatne,
▪️ czy dana osoba będzie zainteresowana.
Każdy z nas pewnie otrzymał coś podobnego – co jest bardziej reklamą niż wartościową treścią. To nie tylko marnuje to nasz czas, ale także psuje wrażenie na LinkedIn.
🛑 FAŁSZYWE PROFILE 🛑
Na szczęście zdarza się to dość rzadko, ale jest to świetna furtka dla ludzi o nieczystych intencjach. Wizerunek kreuje się łatwo – jeśli ktoś wie, jak to zrobić. Aby zbudować wizerunek-wydmuszkę danej osoby, wystarczy piękny profil i parę sensownych wpisów, odpowiednia liczba kontaktów, o co również nie trudno. Dlatego zachęcam, aby dokładnie sprawdzać osoby, z którym przychodzi Wam rozmawiać.
🛑 HEJT / NADMIERNA KRYTYKA 🛑
Chyba nie muszę mówić, że człowiek, który tak robi ma problemy mentalne? 😉 Ale powiedzenie tego niczego nie zmienia, bo tutaj trzeba działać. Działać w kierunku utrzymania wysokiego poziomu dyskusji, a krytykę kierować ad rem, a nie ad personam. Apel do otrzymujących takie „ciosy” – nie wdawajcie się w dyskusję, blokujcie od razu.
⭐️ Dlatego apeluję – bądźmy odpowiedzialni i etyczni w swoich działaniach na LinkedIn. To miejsce, gdzie możemy inspirować się nawzajem, dzielić się wiedzą i budować pozytywne relacje zawodowe. Nie pozwólmy, aby nieetyczne zachowania zaciemniały to piękne środowisko.
Jestem bardzo ciekawa, co wy myślicie na ten temat i jakie jest Wasze doświadczenie z nieetycznymi zachowaniami na LinkedIn. Chętnie poczytam 🙂
Wspólnie możemy pracować nad tym, aby nasza społeczność była jeszcze lepszym miejscem dla wszystkich profesjonalistów i było coraz mniej osób, które uważają ją za stratę czasu.