fbpx

Podsumowanie ostatnich osiągnięć Facebooka – komentarz

Wczoraj (27.04.2016) późnym wieczorem Mark Zuckerberg opublikował podsumowanie ostatnich osiągnięć Facebooka. Jeśli ktoś z Was jeszcze nie zwrócił uwagi na niektóre funkcje, to warto się z nimi zaznajomić, by wykorzystać je w swoim biznesie. Chciałabym przedstawić Wam najważniejsze z nich wraz z odnośnikami do miejsc, gdzie możecie o nich przeczytać.


Ostatnimi czasy na Facebooku:

osiagniecia fb

– dodane zostały „reakcje” – serduszko, haha, smutek itd., które z moim odczuciu rozwiązały problem nieadekwatności „lajka” do jakichś treści, które zdecydowanie ciężko było polubić (czyjaś śmierć itd),
live video streaming, dzięki któremu można na żywo relacjonować wydarzenia – jest to genialna opcja przy organizacji różnego rodzaju koncertów, wykładów, jeśli chcemy pokazać co się dzieje real time, podgrzać atmosferę, zrobić ciekawy content (tu Facebook podaje instrukcję)
messenger stał się platformą, co powoduje, że będzie można zrobić nieprawdopodobną ilość rzeczy poruszając się jedynie po messengerze (warto przeczytać tutaj),
– z Facebooka mogą łatwiej korzystać osoby niewidome i niedowidzące, co umożliwia system Automatic Alternative Text (ATT), który czyta, co znajduje się na zdjęciu (opis tutaj). Niestety póki co tylko na system iOS.
Dodatkowo kolejnym krokiem milowym jest odkupienie Oculusów, czyli okularów do wirtualnej rzeczywistości (zapraszam tu).

Podsumowanie

W ramach podsumowania tych kilku punktów, skomentuję to tak: Mark doskonale realizuje strategię opanowywania świata 🙂 Faktycznie, jego misja stworzenia okna na świat jest perfekcyjnie wypełniana, co oznacza, że coraz bardziej będziemy wpadać w sidła Facebooka – a cel, jakim jest poruszanie się niemal tylko w obrębie tego medium zostanie osiągniety.
Czy to dobrze, czy źle? Można się wypowiadać za jednym i za drugim, ale… oczywiście, czas pokaże.
Scroll to Top

Kurs online

LinkedIn

w 7 krokach

Anna-Maria Wiśniewska

Jeśli od pracy 1:1 wolisz pracę własnym tempem, sprawdź mój kurs online! Wykorzystaj moc swojej marki do osiągania celów zawodowych.