W grudniu 2015 roku Sotrender wypuścił aplikację, która – w zamyśle – ma pomagać przedsiębiorcom w wykorzystywaniu social mediów. Firma, która zajmuje się analizowaniem i optymalizowaniem korzystania z mediów społecznościowych, doszła do bardzo słusznego wniosku, że takie osoby jak np. samozatrudnieni, managerowie restauracji czy hoteli, a także promujący własną osobę coachowie/trenerzy, nie mają zbyt wiele czasu aby zagłębiać się w tajniki social mediów. Stworzyła więc aplikację Sombrero, które jest zarazem przewodnikiem jak i motywatorem działań.
Jak to działa?
Aplikacja skonstruowana jest w ten sposób, że niemal codziennie przypomina nam, że powinniśmy wykazać się jakąś aktywnością w mediach społecznościowych. I to nie byle jaką, ale z góry zaplanowaną. Jedyne, co nam pozostaje, to jest wykonać dane zadanie w ramach 4 dostępnych social mediów – Facebook, Twitter, Instagram i własny blog.
Pierwsze kroki
Po ściągnięciu aplikacji i zalogowaniu się, od razu zapytają nas o wybór social mediów, jakie chcemy podłączyć. Należy je wskazać, po czym dodać kolejne profile. Kiedy zakończymy ten etap, pokaże się nam możliwość zobaczenia pierwszej wskazówki – od razu z przykładem. Bardzo dobrze rozwiązano tutaj kwestię ewentualnych pytań – z poziomu aplikacji można przejść na bloga Sotrendera, gdzie mowa o konkretnym zagadnieniu.
Jakie zadania dostaniemy od Sombrero?
Podstawowy plan treningowy składa się z 20 zadań. Poruszane są tam takie tematy, jak:
- kreacja treści,
- mierzenie skuteczności komunikacji,
- branding i optymalizacja profili w mediach społecznościowych,
- obsługa klienta,
- grupa docelowa
- reklama w social media.
Pierwszy to taki, że apka jest to angielsku, jak z resztą cały blog. To spore utrudnienie da nieanglojęzycznych, ale należy pamiętać, że jest to wciąż wersja testowa. Druga kwestia – aplikacja jest tylko na Androida i iOS, brak Windows Phone. Ale – jak wyżej – przy wersji testowej jest to zupełnie zrozumiałe.
Podsumowanie
Uważam, że Sombrero to przemyślana aplikacja, w którą Twórcy włożyli sporo czasu, pracy i doświadczeń. Faktycznie kieruje krok po kroku, daje ciekawe rady i w wielu przypadkach (np. przy braku pomysłu na content) może pomóc.
Dlatego rekomenduję ją Wam, ściągnijcie i wypróbujcie sami!